Передусім, хотілося б розглянути основні поняття, мету і функції рекламної кампанії, трафіку і сайту. Дуже важниво розуміти причинно-наслідкові зв'язки в цьому ланцюжку. Без цілісної картини сприйняття, практично велика частина проектів приречена на провал.
Основне завдання рекламного каналу — це залучення цільового релевантного трафіку відвідувачів. Спонукання їх перейти на сайт, навіть якщо поруч є реклама конкурентів.
Основна задача сайту — це спонукання відвідувача виконати цільову дію (замовлення, заявка, реєстрація, дзвінок, тощо) і надання найбільш зручних і швидких варіантів цього рішення.
Як ми бачимо, присутня взаємозалежність між трафіком, і тим, що буде з ним далі, як відвідувачі поводитимуться на сайті. Який відсоток з них просто закриє сайт, а який - вчинить цільову дію.
А/В тестування двох різних посадочних сторінок, налагоджених в одній рекламній кампанії при рівномірному чергуванні, може показати різницю в конверсії. Як правило, чим більше виражена різниця якості сайтів, тим яскравіший результат у вигляді більшої різниці відсотка конверсій виконання цільових дій. Тобто, за інших рівних умов, в одній і тій ж рекламній кампанії два сайти (чи посадочні сторінки) дають різний результат.
Наглядний приклад про те, як поводяться відвідувачі з різними формами зворотнього зв'язку на сайті:
З цього виходить, що генерація цільового трафіку, правильно налагоджена реклама, в принципі не може бути гарантом успішної рекламної кампанії (незважаючи на вирішальну роль), оскільки web- реклама сама по собі не продає, а лише приводить відвідувача в потрібне для нього місце. На цьому зона впливу рекламного каналу пропадає. Вчинить або ні відвідувач цільову дію, зрештою, залежить від якості сайту.
Розуміючи причинно-наслідкові зв'язки, слід ретельніше відноситься до вибору дизайну, функціональності і інших маркетингових вимог до сайту, які ми розглянемо далі.
Головне питання: «що відвідувач побачить в перші 1-3 секунди, коли перейде на посадкову сторінку?». Мета 1-3 секунд — утримувати увагу і спонукати до потрібної дії. Виходячи з цих завдань, можна перерахувати основні пункти, які мають обов'язково бути присутніми на видимій частині екрану після заходу на сайт:
Відповідність очікувань відвідувача і те, що він побачить у результаті, зайшовши на посадочну сторінку - це один з найголовніших чинників, що впливає на успішність рекламної кампанії. Тобто, якщо користувач шукає в пошуковій системі щось подібне, як «купити смартфон Samsung S7272» і бачить ваше відповідне рекламне оголошення, то перейшовши по ньому, він повинен потрапити на посадкову сторінку, де буде інформація саме по Samsung S7272. У цьому випадку умова релевантності виконується і шанси на вчинення цільової дії збільшуються.
Часто, коли функціонал сайту обмежений, не завжди є можливість задовольнити принцип релевантності. Можна спостерігати картину, коли користувач шукає смартфон Samsung S7272, а потрапляє на головну сторінку інтернет-магазину, або у кращому разі, на категорію «смартфони Samsung». При цьому, як я писав вище, відвідувачеві потрібно більше 2-3 кліків для здійснення замовлення.
Це не було б проблемою, якщо б не велика кількість конкурентів, яких бачить потенційний клієнт. Йому простіше відкрити інші сайти і подивитися що у них, чим шукати на Вашому сайті те, що йому треба і не факт, що знайде.
Для підвищення релевантності очікувань користувачів, необхідно враховувати основні чинники:
На прикладі запит «посуда оптом» веде на російськомовну посадочну сторінку. При цьому ми бачимо, що аудиторія, що говорить українською мовою явно програє за показниками активності. Йдуть із сторінки частіше, менше проводять часу, інше:
Дизайн і зручність на сайті - це невід'ємна частина всього того, про що ми говорили вище. Лояльність і запам'ятовуваність сайту, в контексті нашої теми, залежить від того, чи отримав користувач задоволення знаходячись на сайті? Або він замовить товар, скріпивши зубами, тільки тому що він більш орієнтований на цінову політику, а не сервіс. При цьому витираючи піт з чола зі словами: «ну нарешті я зробив це!..», з усіма витікаючими наслідками.
Така сумна картина призводить до низької конверсії сайту, так як люди не завжди женуться за дешевшою ціною. Іноді час набагато дорожче коштує, ніж заощадити 5-10% на товарі, який практично неможливо замовити через сайт, не пройшовши «квест з перешкодами». Зручний і практичний сайт - це одна з небагатьох можливостей конкурувати в інтернеті на фоні однакових цін. Важливо пам'ятати, що товар в інтернеті дуже еластичний, і агрегаторів з можливістю порівнювати ціни в різних інтернет-магазинах повно.
Основні рекомендації по зручності і навігації:
Наглядний приклад незручної форми і, як наслідок, поганої воронки:
Підводячи підсумки, хотілося б ще раз акцентувати увагу на головних речах, від яких залежить все інше. По-перше, відвідувач в перші 2-3 секунди повинен побачити те, що очікує. Він повинен мати можливість відразу зв'язатися або оформити замовлення через корзину. По-друге, зручність і юзабіліті сайту повинні сприяти швидкому і зрозумілому способу реалізації цієї мети.
Виходячи з цього, потрібно сформувати головне розуміння, що який би не був якісний рекламний трафік, якщо сайт не відповідає потрібним параметрам, то конверсія його буде гірше ніж у конкурентів, що мають, за інших рівних умов, більш якісний сайт. Вимоги до сайту не можна ігнорувати.
Отже, планування рекламної кампанії тісно пов'язане з можливостями сайту і результат частково залежить від нього. Це як ходити на двох ногах. Можна і на одній пострибати, але це буде не довго.
Мета даної статті — дати методологічні знання, щоб розуміти від чого відштовхуватися і куди йти. По кожному аспекту, безсумнівно, можна копати глибше і глибше, вдаючись у нюанси мобільної верстки сайту, дизайну, УТП і т.д.
Ці основи допоможуть вам визначиться, прибрати «кашу» з голови і вибрати правильний вектор в реалізації рекламної кампанії та створення сайту під маркетингові цілі!
Якщо вам сподобалася ця стаття, підписуйтесь на наші розсилки і отримуйте якісний контент. Канал Telegram, сторінка Facebook.
Ресурси
Інформація
ЗМІ про нас
Ресурси
Інформація
ЗМІ про нас